Oyun girişimi PangeaVR yatırım turunda


VR/XR dikeyinde sanal, karma gerçeklik ve konsol oyunları geliştirme vizyonuyla 2022 yılında yola çıkan PangeaVR, fonbulucu platformunda paya dayalı kitle fonlaması turuna çıktı. Şirket paylarının %11.50’sinin arzı yoluyla 3,75 milyon TL fon talep eden girişim, diğer oyun stüdyolarından farklı olarak doyuma ulaşmamış kategorilerle ve yeni teknolojik cihazlara uyarlanabilir oyunlarla Türkiye dışında Amerika, Avrupa, Asya pazarlarına odaklanarak globalleşmeyi hedefliyor. 15 Ağustos Pazartesi günü başlayan yatırım turu, 14 Ekim 2023’e kadar nitelikli ve niteliksiz yatırımcıların katılımına açık. 

Market araştırmaları VR/XR’ın oyun sektörünün önümüzdeki 10 yılda geleceği büyüme kaydedeceğini öngörüyor.  2015 yılından bugüne kadar satılan oyunun 100 milyona yakınının VR başlığında olması ve geçen yıllar içerisinde cihazların donanım özelliklerindeki artış oyuncu kitlesinin VR/XR oyunlarına yönelmesine yardımcı oluyor. 

Kuruluşundan bu yana VR/XR dikeyinde çalışan ve MediVRPirate Quest: Lost TreasureBasketball ArenaWormloopVR Shopping gibi yapımların geliştirmesini sürdüren oyun girişimi PangeaVR, giderek büyüyen pazardaki hareket kabiliyetini artırmak üzere yatırım turunu başlattı. 2028 yılı itibariyle en az bir adet öncü oyun serisi başarısı yakalamak ve toplamda geliştirilen tüm oyunlar ile beraber 10 milyon adet konsol oyunu ile 5 milyon adet VR/XR oyununu tüketicilerle buluşturmayı hedefleyen girişim, fonbulucu platformundaki yatırım turunda şirket paylarının %11.50’sinin arzı yoluyla 3,75 milyon TL fon talep ediyor. İletişim halinde olduğu bazı melek yatırımcılardan 350 bin TL, Geometri Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’ndan  270 bin TL olmak üzere toplamda 620 bin TL ön yatırım taahhüdü alan PangeaVR, 14 Ekim’e kadar yatırım turunu sürdürecek. Girişim şirketi, yatırım turunun başlama tarihi olan 15 Ağustos Salı günü saat 10.00 itibari ile 20 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %20 fazladan pay verecek.

Digiage programından kabul aldı, Bilişim Vadisi’ne girdi.

Son yıllarda yayınlanan Beat Saber, Super Hot VR, Eleven Table Tennis gibi yapımların milyonlarca oyuncuya ulaşmasının ve 100 milyon doları aşan gelirlerin söz konusunu olmasının  VR/XR kategorisindeki fırsatları göz önüne serdiğini söyleyen PangeaVR Kurucusu Muhammed Emin Ayar, özellikle Meta’nın paylaştığı 2022 yılı sonu rakamlarına göre Oculus Quest Store’da yer alan 450 oyun/uygulamanın %35’inin 1 milyon dolar üstü ve %8’inin 10 milyon dolar üstü gelir elde ettiğinin altını çiziyor. Kuruluşundan itibaren VR platformlarını hedefleyen meditasyon uygulaması MediVR, 3-7 yaş arası grubu hedefleyen eğitici ve öğretici konsol oyunu TerraKids, VR oyunu Pirate Quest: Lost Treasure, basketbol simülasyonu Basketball Arena, Nişancı oyunu Wormloop, market zincirleri entegrasyonu VR shopping gibi yapımların geliştirmesini sürdüren PangeaVR, Digiage programına kabul almış Bilişim Vadisi firmalarından biri olup aynı zamanda İş Bankası Workup Gaming 1. Dönem girişimlerinden biri olarak da öne çıkıyor.

Ulusal ve uluslararası düzeyde adreslenebilir pazarlarını genişletecek 

Yatırım turu sonrasındaki hedefleri hakkında bilgi veren Muhammed Emin Ayar, “Yatırım turunu başarıyla tamamladığımız taktirde kısa vadede ana odağımız MediVR ve TerraKids uygulamalarının Quest Store ve Playstation Uygulama Mağazası’nda başarılı bir lansmanını gerçekleştirmek olacak. Bu projelerin yanı sıra Basketball Arena ve Wormloop gibi test aşamasındaki projelerimizi piyasaya sürmeye hazırlanıyoruz. Ekibimizi genişleterek yeni oyun geliştirmelerine de yöneleceğiz. Orta vadede Xbox, Nintendo, Pico, HTC Vive ve Apple Vision Pro gibi platformlarda da varlık göstereceğiz. Uzun vadede ise VR/XR ve konsol oyunları alanında lider bir oyun stüdyosu haline gelerek globale açılmayı planlamaktayız. Özellikle Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarına odaklanarak şirketimizin uluslararası çapta tanınır olması için gerekli aksiyonları alacağız. Ölçeklenme planlarımız kapsamında hem ekip büyüklüğümüzü artırmak hem de operasyonel maliyetlerimizi optimize ederek karlılığımızı maksimize etmek var. Adreslenebilir pazarımızı genişletmek ve farklı demografik özelliklere sahip kullanıcılara hitap etmek amacıyla farklı kültürler ve oyun alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kaydetti. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir