Enflasyondan kaçan özel markalı ürünlere koştu

Türkiye ile birlikte tüm dünyada yükselen enflasyon oranları tüketim alışkanlıklarını değiştirirken, private label olarak bilinen market markalı eserlere olan talebin de tüm dünyada artışa geçtiği belirtildi.  Hem dünyada hem Türkiye’de enflasyonun market markalı eserlere olan talebi artırdığını kaydeden  CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, burada yatırımların da hızlandığını belirtti. Carrefoursa cirosunun yüzde 15’inin private label eserlerden geldiğini kaydeden Batum, farklı segmentlerde yapılacak yatırımlarla satışlardaki hissesi yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini aktardı.

YARISI DAİMA İNDİRİMDE

Bu yıl enflasyonda bir düşüş beklediklerini ve fiyat artışlarında da bir yavaşlamanın yaşanacağını kaydeden Batum, yeni yatırımlarına ait düzenlenen basın toplantısında bilhassa yaz devrinde zerzevat ve meyve fiyatlarında düşüşler beklediklerini aktardı. Bu ay bayiler dahil yüzde 50’ye varan fiyat indirimlerine gittiklerini hatırlatan Batum, dalda başlayan ve kendilerinin de katıldıkları fiyat sabitleme ve indirim kampanyasına ait şöyle konuştu:

“Biz yıl boyunca bu ve gibisi promosyonları yapıyoruz. Bizim raflarımızdaki eserlerin aşağı üst yüzde 50’si neredeyse daima promosyonlu, indirimli. İndirim ve kampanyada tüm perakende dalında müşteri sayılarında bir artış oluyor değerli olan indirimin gerçek ve gerçek olması. Fiyatını indirdiğimiz eserlere birtakım tedarikçilerden artırım geliyor kimilerine gelmiyor lakin bizim stoklarımız var. 13 depomuz, mağaza raflarında da stokumuz var. Tedarikçiden gelecek fiyat artışlarını bekletebilecek müşteriye yansıtmayacak kapasitedeyiz.”

Bulut Batum

Bayilik için her ay 1.500 talep

Globalde uygulanan ve Türkiye’de de devreye alınan bayilik modeli ile İzmir’de 200’üncü mağazayı açtıklarını aktaran Bulut Batum, 25 milyon TL’lik yatırım ile devreye alınan mağazanın aylık 50 milyon TL ciro getirmesini beklediklerini söyledi. “3 yılda bin mağaza diye yola çıkmıştık ve bu gayeye emin adımlarla ilerliyoruz. 2024 amacımız 1000 bayi olmak. Her ay 1.500 bayi talebi kıymetlendiriyoruz. Geçen sene bu devirlerde bu sayı 1000 civarındaydı” bilgilerini veren Batum, cironun yüzde 4-5’inin bayilere satılan tedarik eserlerinden geldiğini aktardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir