Müslüman önderler Gazze’de yaşanan soykırım karşısında elleri kolları bağlı dururken vatandaşın gerçekleştirdiği boykot meyvelerini vermeye devam ediyor.
Siyonist İsrail’e maddi açıdan dayanak verdiği kamuoyunca bilinen firmalara uygulanan boykot sonrası ABD’nin en büyük fast food zincilerinden olan KFC ve Pizza Hut’ın Orta Doğu’daki satışları sert düştü.
Geçen yılın ikinci çeyreğinde 1,46 dolar olan şirketin pay başına karı da bu yılın tıpkı periyodunda 1,28 dolara geriledi.
Yum! Brands’in global birebir mağaza satışları ise bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 1 azalış kaydetti.
Şirket bünyesindeki restoran zincirlerinden KFC ve Pizza Hut’ın birebir mağaza satışları ikinci çeyrekte yüzde 3’er azaldı. Taco Bell’in birebir mağaza satışları ise yüzde 5 arttı.
İsrail’in Gazze’ye yönelik atakları nedeniyle boykotların gayesi haline gelen firmalardan KFC ve Pizza Hut’ın satışları, geçen yılın son çeyreği ile bu yılın birinci çeyreğinde de Orta Doğu’daki çatışmalardan olumsuz etkilenmişti.
KFC’nin satışları, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 azalmıştı. Birebir devirde Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları yüzde 3 düşmüştü.
Bu yılın birinci çeyreğinde de KFC’nin satışları, Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 düşüş kaydetmişti. Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları birinci çeyrekte yüzde 8 azalmıştı.